Oh Mungoods nya vegobites serveras på SJ:s alla bistros

Nu rullar Oh Mungoods nya ready-to-eat-bites on på Sjs alla bistromenyer i en helt ny vegowrap.

Det är tillsammans med Picknick som den nya vegowrappen har tagit plats i hyllorna för att inspirera fler till att äta växtbaserat. Wrapen heter just “vegowrap” och finns tillgänglig i alla Sjs bistros sedan V.41. Förutom bitsen innehåller wrapen goda smaker som matvete, rossisås, kronärtskocka, grillade oliver, vegansk majo, persilja, rödlök och romansallad.

Bitsen görs på hela förgroddade mungbönor, råris, lök, vitlök, rödbeta och nyttiga kryddor. Ytterligare en fördel med Oh Mungoods produkter är att de med sin kombination av mungbönor och råris tillgodoser hela proteinbehovet med full aminosyrakedja. De är också rika på fibrer och antioxidanter. Produkten är fryst och kan ätas kall efter upptining och passar perfekt just för sallader, wraps och all form av catering.

OM OH MUNGOOD

Oh Mungood är den svenska, ekologiska uppstickaren inom växtbaserade livsmedel. Grundat 2020 och med en vision lika självklar som råvarorna i våra produkter: att skapa smakupplevelser som får dig på fall. Smakupplevelser som gör det enkelt att välja växtbaserat – inte för att du behöver, utan för att du vill. Idag hittas våra unika och hyllade Mung Bean Burgers, Bits, Neutral mince och Taco mince i över 500 butiker över hela landet och online. Sedan i maj finns också burgaren som Real Green på MAX alla restauranger.

Kontakt och pressmaterial:

Lisa Laurell