noodle-bowl-vegobites

Oh Mungood lanserar ytterligare en rätt på Holy Greens menyer. Denna gång en varm bowl!

Sedan November finns Oh Mungoods Ready-to-eat-bits på menyerna hos Holy Greens.

Nu introduceras säsongens varma nyhet: Noodle Bowl. En warm bowl full av smak och värme som är gjord för att röras om. Basen består av våra varma, lätt sesammarinerade glasnudlar. Detta kombineras med våra krispiga grönsaker: ingefärspicklad morot, gurka, rödkål och böngroddar. Du kan välja mellan Oh Mungoods varma bits eller marinerat långkokt nötkött som protein. Som topping maxas det med salladslök, rostade jordnötter, picklad röd chili och färsk koriander för en smaksensation. Detta avslutas med en krämig jordnöt-lime dressing som bör finnas med på varje tugga.

” Att lansera ytterligare en rätt tillsammans med Holy Greens visar dels att den första lanseringen tagits emot väl och att det finns en efterfrågan på de växtbaserade alternativen med rena, ekologiska innehåll. Vi är superstolta över vårt samarbete där Holy Greens står för så mycket bra” – säger Lisa Laurell som är co-founder och varumärkesansvarig på Oh Mungood.

OM OH MUNGOOD

Oh Mungood är den svenska, ekologiska uppstickaren inom växtbaserade livsmedel. Grundat 2020 och med en vision lika självklar som råvarorna i våra produkter: att skapa smakupplevelser som får dig på fall. Smakupplevelser som gör det enkelt att välja växtbaserat – inte för att du behöver, utan för att du vill. Idag hittas våra unika och hyllade Mung Bean Burgers, Bits, Neutral mince och Taco mince i över 500 butiker över hela landet och online. Sedan i maj finns också burgaren som Real Green på MAX alla restauranger.

Kontakt och pressmaterial:

Lisa Laurell